Zkuste to!!!

Práce

 

 Komplexní kampaň na podporu zaměstnávání lidí s mentálním postižením odstartovalo v těchto dnech občanské sdružení Máme otevřeno?. Prostřednictvím svého Tranzitního programu pomáhá lidem s mentálním postižením najít a udržet si práci už více než pět let.

Dlouho připravovaná kampaň na podporu zaměstnávání lidí s mentálním postižením na otevřeném trhu práce startuje právě v těchto dnech. Diváci České televize od 10. 3. do 14. 4. 2008 uvidí dvě verze reklamních spotů, v ulicích Prahy se objeví city lighty, reklama bude v metru, časopisech, v rádiích i na webových stránkách partnerů sdružení. Na internetu budou v druhém březnovém týdnu spuštěny nové webové stránky www.zkusteto.cz.

Bude vydáno DVD pro zaměstnavatele, které kromě praktických rad bude obsahovat krátký dokument o lidech s mentálním postižením, kteří jsou zaměstnáni na otevřeném trhu práce. Všemi těmito cestami chce občanské sdružení Máme otevřeno? dát vědět veřejnosti, že i lidé s mentálním postižením mohou pracovat a prostřednictvím pracovní integrace se stát platnými členy společnosti.

Máme otevřeno?, o. s. se zprostředkovávání práce lidem s mentálním postižením věnuje prostřednictvím svého Tranzitního programu již více než 5 let. Jeho klienty jsou lidé s lehčím stupněm mentálního postižení, případně s postižením kombinovaným. Tranzitní program pomáhá těmto lidem projít vším kolem hledání práce, poskytuje jim osobní asistenci po dobu nutnou k zaučení i následný servis v případě jakýchkoli pracovních problémů. Své služby samozřejmě poskytuje i zaměstnavatelům, ať už se jedná o pomoc s vyřizováním vstupních formalit, úpravu pracovního místa nebo výklad legislativy.

Mezi zaměstnavateli, kteří zaměstnávají lidi s mentálním postižením jsou například PRAGUE IMPERIAL HOTEL, AGENTURA PANCÉŘ, s. r. o., EUREST, spol. s r. o., GOLDEN PRAGUE HOTEL SERVICES, a. s., AHOLD CZECH REPUBLIC, a.s. nebo komunikační agentura YOUNG & RUBICAM PRAHA, s. r. o.

Právě posledně jmenovaná komunikační agentura YOUNG & RUBICAM PRAHA, s. r. o. je nejen zaměstnavatelem, který na svém pracovišti integruje zaměstnance s mentálním postižením, ale i autorem celého konceptu kampaně. Veškerou práci na kampani odvedla agentura zcela bez nároku na honorář. Přítomnost člověka s mentálním postižením se ukázala být v kreativním prostředí komunikační agentury velmi inspirativní. Zaměstnanci nejen velmi přirozeně přijali nového kolegu Mirka mezi sebe po pracovní stránce, ale zapojují ho i do mimopracovních aktivit. Agentura dokonce uspořádala ve spolupráci s Máme otevřeno?, o. s. výstavu Mirkových fotografií. „Je to nová zkušenost, obohacující pro všechny. Mirek se učí od nás, ale i my od Mirka. ,“ říká Chief Creative Director ze společnosti Young & Rubicam Daniel Růžička. „Mirek je mementem toho, že reklama má mít oporu v reálném životě. Mirek nás právě s tím reálným životem spojuje.“

 

Zdroj: Máme otevřeno?, o.s.




Související články

Jak jednat s kolegou s mentálním postižením
aneb Dvacatero dobrých rad pro dobrou spolupráci osvědčené praxí a vytvořené v rámce projektu Zkuste to! celý článek