Co po škole - jak to vidí spolužáci


Žák 6. třídy Luboš Říha na otázku, jak by on osobně pomohl spolužákovi s postižením při plánování toho, co bude dělat, až skončí školu, napsal:

„Nejprve bych se snažil vybrat mu školu se zaměřením na předměty, které mu jdou a baví ho. Pak bych ho seznámil s osnovami, které se na škole učí. A jistě by muselo v místě být také nějaké ubytování pro postižené, protože by nemohl sám jezdit domů a kdyby pro něj jezdila matka, bylo by to velmi nákladné. Takže rozhodující by bylo ubytování. A nakonec bych ho připravil na přijímací zkoušky, protože si myslím, že každý má právo jít na školu, která mu bude vyhovovat, bez ohledu jaký je (postižený, jiné národnosti, jiné barvy pleti).“

 

A na stejnou otázku Martina Hortová ze 7. třídy:

„Kdybych šla na stejnou školu, tak bych s ním chtěla být v jedné třídě. A pokud by u sebe neměl asistenta, zkusila bych ho nahradit.“

 

Martin Valek z 5. třídy to vidí takhle:

„Nejdříve bych mu pomohl sehnat nějakou pro něj zvladatelnou práci. A kdyby potřeboval nějakou finanční podporu tak bych mu pomohl. Potom bych mu pomohl sehnat nějaké bydlení (soukromý dům) u luk a blízko krámu.“

 

Zdroj: OS Rytmus, www.rytmus.org

 

Další informace:

Výsledky 6. ročníku Ceny Martina Palase

 
Materiály na serveru Dobromysl.cz jsou pouze obecného informačního a vzdělávacího charakteru.
Jejich případné využití je třeba vždy konzultovat s lékařem a je ve vaší plné odpovědnosti.
Tento server byl vytvořen za finančního přispění Evropských strukturálních fondů.
Názory zde prezentované vyjadřují postoje dodavatelů obsahu, a proto nemohou být v žádném případě považovány za oficiální postoj Evropské unie.
Dobromysl.cz, ISSN 1214-2107, Copyright (c) 2002 - 2013
MÁME OTEVŘENO? o.s. a dodavatelé obsahu
příspěvky, dotazy, spolupráce: redakce@dobromysl.cz